top of page

Create Your First Project

Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started

Subsidiespecktakel

Date

2021

Agency

Glasnost Amsterdam

Media

Print, OOH, PR

Role

Creative

Client

De Vegetarische Slager

Meer subsidies voor vleesreclame, daar kan een slager alleen maar blij van worden. Het subsidiespektakel omtrent de Europese Green Deal was dan ook het perfecte PR haakje om de positie van de Vegetarische Slager als merk dat zich inzet voor dier en milieu te versterken.

De voornemens van de EU om een klimaatneutraal Europa te bereiken tegen 2050, werden tegengesproken door media die berichtte dat er miljoenen euro's vloeide naar campagnes ter bevordering van vleesreclame. De affaire werd breed uitgemeten in de media. De Vegetarische Slager's reactie hierop was een openbare subsidieaanvraag gericht aan eurocommissaris Frans Timmermans. Deze oproep werd geplaatst in meerdere landelijke dagbladen en op een billboard voor het Europees parlement geplaatst.

bottom of page